Webáruházunk a CIB Bank által biztosított biztonságos bankkártyás 
fizetési megoldást nyújtja vásárlóinak. A biztonságot az adatok 
szétválasztása alapozza meg. A Webáruház a megrendeléssel kapcsolatos 
információkat kapja meg a vásárlótól, a CIB Bank pedig kizárólag a 
fizetési tranzakcióhoz szükséges kártyaadatokat a 256 bites TLS 
titkosítással ellátott fizetőoldalon. A fizetőoldal adattartalmáról a 
Webáruház nem értesül, azokat csak a CIB Bank érheti el. A tranzakció 
eredményéről a fizetést követően a Webáruház oldala tájékoztatja. A 
kártyás fizetéshez az Ön internet böngésző programjának támogatnia kell a
 TLS titkosítást. 
A vásárolt áru/szolgáltatás ellenértéke, a 
kifizetett összeg azonnal zárolásra kerül kártyaszámláján. Kérjük, 
olvassa el részletes tájékoztatónkat!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Üdvözöljük a CIB Bank biztonságos, internetes fizetési megoldásával működő Webáruházunkban!
Az alábbiakban röviden ismertetjük, hogy miképp intézheti biztonságos módon vásárlását.
Mire figyeljen a vásárláskor?
•    Olvassa el Webáruházunk ismertetőjét, a vásárlás kondícióit és a kiszállítás és a fizetés feltételeit!
•    Tanulmányozza át a Webáruház biztonsági feltételeit, hiszen ezzel garantálják az Ön adatainak biztonságát!
•    Tartsa nyilván a vásárlásával kapcsolatos adatait!
•    Tartsa nyilván a fizetéssel kapcsolatos tranzakciós adatait! (tranzakció azonosító, engedélyszám)
•    Biztosítsa, hogy titkos kártyaadataihoz illetéktelen személy soha ne férhessen hozzá.
•    Használjon olyan böngészőt, amely támogatja a TLS titkosításhoz szükséges opciót!
A biztonságról
A
 TLS, a Transport Layer Security elfogadott titkosítási eljárás 
rövidítése. Bankunk rendelkezik egy 256 bites titkosító kulccsal, amely a
 kommunikációs csatornát védi. A VeriSign nevű cég teszi lehetővé a CIB 
Banknak a 256 bites kulcs használatát, amely segítségével biztosítjuk az
 TLS alapú titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 
90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák. A vásárló által használt 
böngésző program az TLS segítségével a kártyabirtokos adatait az 
elküldés előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a CIB 
Bankhoz, ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetőek.
Elfogadott kártyák
A
 CIB Bank internetes fizetési rendszere a Mastercard/Maestro, a VISA 
termékcsaládba tartozó VISA és VISA Electron (az Electronnál csak abban 
az esetben, ha azt a kibocsátó bank engedélyezi) bankkártyák 
használatát, valamint internetes használatra alkalmas webkártyával való 
fizetést teszi lehetővé. 
Fizetés lépései
1.    Ön a Webáruház oldalán választja ki az árut/szolgáltatás melynek összegét bankkártyás fizetéssel kívánja teljesíteni.
2.  
  Ezt követően Ön átkerül a CIB Bank biztonságos fizetést garantáló 
oldalára, ahol a fizetés megkezdéséhez kártyaadatait szükséges 
kitöltenie.
3.    A kártyaadatok megadását követően a Fizetés gombra kattintva indíthatja el a tranzakciót.
4.    A sikeres hitelesítést követően folytatódik a fizetési folyamat.
5.    A fizetést követően Ön visszatér a Webáruház oldalára, ahol a tranzakció eredményéről kap visszaigazolást.
A
 bankkártyával történő fizetés esetén a sikeres tranzakciót követően – 
ez a bankkártya érvényessége és a fedezet ellenőrzése utáni elfogadást 
jelenti –, a CIB Bank elindítja a Kártyabirtokos számlájának 
megterhelését az áru vagy szolgáltatás ellenértékével.
Amennyiben
 Ön nem kerül visszairányításra a fizetőoldalról a Webáruház oldalára, 
úgy a tranzakció sikertelennek minősül. Amennyiben a banki fizetőoldalon
 a böngésző „Vissza/Back” vagy a „Frissítés/Refresh” gombjára kattint, 
ill. bezárja a böngésző ablakot mielőtt visszairányításra kerülne az 
áruházba, a fizetés sikertelennek minősül.
Amennyiben a tranzakció 
eredményéről, annak sikertelensége esetén, okáról, részleteiről bővebben
 kíván tájékozódni, kérjük, vegye fel a kapcsolatot számlavezető 
bankjával.
Kérdések és válaszok internetes kártyás fizetésről
 
KÁRTYAELFOGADÁS
 
Milyen típusú kártyákkal lehet fizetni?
A
 VISA és a Mastercard dombornyomott kártyáival, ill. egyes VISA 
Electron, V Pay kártyákkal. A VISA Electron kártyák interneten történő 
használatának lehetősége a kártyát kibocsátó banktól függ. A CIB által 
kibocsátott VISA Electron típusú bankkártya használható interneten 
történő vásárlásra.
 
Mely bankok kártyái alkalmasak internetes fizetésre?
Minden
 olyan VISA és Mastercard/Maestro kártyával, mely internetes fizetésre a
 kártyakibocsátó bank által engedélyeztetve lettek, valamint a 
kifejezetten internetes használatra hivatott webkártyák.
 
Lehet-e vásárlókártyákkal fizetni?
Hűségpontokat tartalmazó, kereskedők/szolgáltatók által kibocsátott pontgyűjtő kártyákkal nem lehet interneten fizetni.
 
Lehet-e co-branded kártyákkal fizetni?
Bármilyen olyan co-branded kártyával lehetséges fizetni, mely internetes fizetésre alkalmas MasterCard vagy VISA alapú kártya.
 
FIZETÉS FOLYAMATA
 
Hogyan működik az online fizetés banki háttérfolyamata?
A
 vásárló a kereskedő/szolgáltató internetes oldalán a bankkártyás 
fizetési mód választását követően a fizetést kezdeményezi, melynek 
eredményeként átkerül a Bank biztonságos kommunikációs csatornával 
ellátott fizetőoldalára. A fizetéshez szükséges megadni kártyaszámát, 
lejárati idejét, és a kártya hátoldalának aláíráscsíkján található 3 
jegyű érvényesítési kódot. A tranzakciót Ön indítja el, ettől kezdve a 
kártya valós idejű engedélyezésen megy keresztül, melynek keretében a 
kártyaadatok eredetisége-, fedezet-, vásárlási limit kerül ellenőrzésre.
 Amennyiben a tranzakció folytatásához minden adat megfelel, a fizetendő
 összeget számlavezető (kártyakibocsátó) bankja zárolja a kártyáján. Az 
összeg számlán történő terhelése (levonása) számlavezető banktól függően
 néhány napon belül következik be.
 
Miben különbözik az internetes kártyás vásárlás a hagyományostól?
Megkülönböztetünk
 kártya jelenlétével történő (Card Present) és kártya jelenléte nélküli 
(Card not Present) tranzakciókat. A Card Present tranzakció POS terminál
 eszköz segítségével történik. A kártya lehúzását és a PIN kód beütését 
követően a terminál kapcsolatba lép a kártyabirtokos bankjával, az 
engedélyező központon keresztül, és a kártya típusától, illetve a kártya
 kibocsátójától függően a VISA vagy MasterCard hálózaton keresztül. Itt 
megtörténik az érvényesség és fedezetvizsgálat (authorizáció). Az előbbi
 útvonalon visszafelé haladva a POS terminál (illetve a kereskedő) 
megkapja a jóváhagyást vagy elutasítást. A vásárló aláírja a 
bizonylatot. A Card not Present olyan tranzakció, melynek 
lebonyolításakor a bankkártya fizikailag nincs jelen. Ide tartoznak a 
levélben, telefonon, illetve az elektronikus úton (internet) 
lebonyolított tranzakciók, amelyek esetében a vásárló (kártyabirtokos) a
 tranzakciót biztonságos (256 bites titkosítású) fizetőoldalon bekért 
kártyaadatok megadásával indítja. A sikeres tranzakcióról Ön kap ún. 
engedélyszámot, mely megegyezik a papír alapú bizonylaton található 
számmal.
 
Mit jelent a foglalás?
A tranzakciót a bank 
tudomására jutásakor azonnal foglalás (zárolás) követi, hiszen a 
tényleges terheléshez előbb a hivatalos adatoknak be kell érkezniük, 
mely néhány napot igénybe vesz és az alatt a vásárolt összeg újra 
elkölthető lenne. Ezért a foglalással a levásárolt vagy felvett pénzt 
elkülönítik, foglalás alá teszik. A foglalt összeg hozzátartozik a 
számlaegyenleghez, azaz jár rá kamat, de még egyszer nem költhető el. A 
foglalás biztosítja azon tranzakciók visszautasítását, melyre már nincs 
fedezet, noha a számlaegyenleg erre elvben még lehetőséget nyújtana. 
 
SIKERTELEN FIZETÉSEK ÉS TEENDŐK
 
Milyen esetben lehet sikertelen egy tranzakció?
Általában
 a kártyát kibocsátó bank (tehát ahol az ügyfél a kártyát kapta) által 
el nem fogadott fizetési megbízás; de bankkártya használat esetében ez 
lehet olyan okból is, hogy távközlési vagy informatikai hiba miatt az 
engedélykérés nem jut el a kártyát kibocsátó bankhoz.
 
Kártya jellegű hiba
•         A kártya nem alkalmas internetes fizetésre. 
•         A kártya internetes használata számlavezető bank által tiltott. 
•         A kártyahasználat tiltott. 
•         A kártyaadatok (kártyaszám, lejárat, aláíráscsíkon szereplő kód) hibásan lettek megadva. 
•         A kártya lejárt. 
 
Számla jellegű hiba
•         Nincs fedezet a tranzakció végrehajtásához. 
•         A tranzakció összege meghaladja a kártya vásárlási limitét. 
 
Kapcsolati jellegű hiba
•         A tranzakció során valószínűleg megszakadt a vonal. Kérjük, próbálja meg újra. 
•         A tranzakció időtúllépés miatt sikertelen volt. Kérjük, próbálja meg újra.
 
Technikai jellegű hiba
•         Amennyiben a fizetőoldalról nem tért vissza a kereskedő/szolgáltató oldalára, a tranzakció sikertelen. 
•        
 Amennyiben a fizetőoldalról visszatért, de a böngésző "back", "reload" 
illetve "refresh" segítségével visszatér a fizetőoldalra, tranzakcióját a
 rendszer biztonsági okokból automatikusan visszautasítja.
 
Mi a teendő a fizetési procedúra sikertelensége esetén?
A
 tranzakcióról minden esetben generálódik egy tranzakcióazonosító, 
melyet javaslunk feljegyezni. Amennyiben a fizetési kísérlet során 
tranzakció banki oldalról visszautasításra kerül, kérjük vegye fel a 
kapcsolatot számlavezető bankjával.
 
Miért a számlavezető bankkal kell felvenni a kapcsolatot a fizetés sikertelensége esetén?
A
 kártyaellenőrzés során a számlavezető (kártyakibocsátó) bank értesíti 
az összeget beszedő kereskedő (elfogadó) bankjának, hogy a tranzakció 
elvégezhető-e. Más bank ügyfelének az elfogadó bank nem adhat ki 
bizalmas információkat, arra csak a kártyabirtokost azonosító banknak 
van joga. 
 
Mit jelent az, ha bankomtól azonban SMS kaptam az 
összeg foglalásáról/zárolásáról, azonban a kereskedő/szolgáltató azt 
jelzi, hogy sikertelen volt a fizetés?
Ez a jelenség olyan 
esetben fordulhat elő, ha a kártya ellenőrzése megtörtént a 
fizetőoldalon, azonban Ön nem tért vissza kereskedő/szolgáltató 
internetes oldalára. A tranzakció ebben az esetben befejezetlennek, így 
automatikusan sikertelennek minősül. Ilyen esetben az összeg nem kerül 
terhelésre kártyáján, a foglalás feloldásra kerül.
 
BIZTONSÁG
 
Mit jelent a VeriSign és a 256 bites titkosítású TLS kommunikációs csatorna? 
A
 TLS, a Transport Layer Security elfogadott titkosítási eljárás 
rövidítése. Bankunk rendelkezik egy 256 bites titkosító kulccsal, amely a
 kommunikációs csatornát védi. A VeriSign nevű cég teszi lehetővé a CIB 
Bank-nak a 256 bites kulcs használatát, amely segítségével biztosítjuk a
 TLS alapú titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 
90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák. A vásárló által használt 
böngésző program a TLS segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés
 előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a CIB Bankhoz, 
ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetőek.
 
A fizetés után figyelmeztetett a böngészőm, hogy elhagyom a biztonsági zónát. A fizetésem biztonsága így garantált?
Teljes
 mértékben igen. A fizetés folyamata 256-bites titkosított kommunikációs
 csatornán folyik, így teljesen biztonságos. A tranzakciót követően Ön a
 kereskedő honlapjára jut vissza, amennyiben a kereskedő oldala nem 
titkosított, a böngészője figyelmezteti, hogy a titkosított csatornát 
elhagyta. Ez nem jelent veszélyt a fizetés biztonságát illetően.
 
Mit jelent a CVC2/CVV2 kód?
A
 MasterCard esetében az ún Card Verification Code, a Visa esetében az 
ún. Card Verification Value egy olyan, a bankkártya mágnescsíkján kódolt
 numerikus érték, melynek segítségével megállapítható egy kártya 
valódisága. Az ún. CVC2 kódot, mely az Mastercard/Maestro kártyák 
hátoldalán található számsor utolsó három számjegyében szerepel, az 
internetes vásárlások során kell megadni.
 
Mit jelent a Verified by Visa?
A
 Verified by Visa a Visa kártyabirtokosok a kártyát kibocsátó banknál 
beállított olyan egyszeri kódon vagy biometrikus azonosításon 
(arcfelismerésen, ujjlenyomaton, illetve más emberi tulajdonságon) 
alapuló biztonsági ellenőrzése, mely segítségével azonosíthatják magukat
 internetes vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Visa kártyák 
jogosulatlan használata ellen. A CIB Bank elfogadja a Verified by Visa 
rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.
 
Mit jelent a Mastercard Identity Check (ID Check)?
A
 Mastercard ID Check a Mastercard/Maestro kártyabirtokosok a kártyát 
kibocsátó banknál beállított olyan egyszeri kódon vagy biometrikus 
azonosításon (arcfelismerésen, ujjlenyomaton, illetve más emberi 
tulajdonságon) alapuló biztonsági ellenőrzése, mely segítségével 
azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely védelmet 
nyújt a Mastercard/Maestro kártyák jogosulatlan használata ellen. A CIB 
Bank elfogadja a Mastercard ID Check rendszer keretein belül kibocsátott
 kártyákat.